Lempäälän Yrittäjät on ehdolla Vuoden koronateko -kilpailussa, jossa palkitaan parhaimmat toimenpiteet yrittäjien ahdingon helpottamiseksi. Jos pidät Olemme Lempäälästä -konseptistamme, käy toki antamassa äänesi paikallisille yrittäjille.
Lempäälän Yrittäjät, kunta ja lukiolaiset halusivat yhdessä auttaa koronakriisissä. Osta Lempäälästä -kampanjoinnin sijaan toimijat rakensivat yrittäjien ja kuntalaisten Me-henkeä. Näin syntyi Olemme Lempäälästä-ilmiö.
Panostukset aloitettiin nuorten yrittäjyyskurssilla, jossa yrittäjyysoppien jakamisen lisäksi tehtiin harjoitustyönä markkinointisisältöjä paikallisille yrittäjille.
– Huomasimmekin että yrittäjien on melko vaikea sanoittaa omaa toimintaansa, ja päätimme keskittyä nimenomaan yrittäjäpersoonien esittelemiseen perinteisten yritysesittelyiden sijaan, Lempäälän Yrittäjien Ismo Paananen kertoo.
Sisältöjä alettiin koota Olemmelempäälästä.fi -sivustolle. Kurssin päätyttyä työtä jatkoi kunnan kesätyöntekijät, jotka somettivat yrittäjistä ja Lempäälän kesästä. Paikalliset viestintäyrittäjät antoivat opastusta ja tukea sisältöjen tekemiseen.
Some-kampanjan ytimeen syntyi musiikkivideo, jossa kuvattiin paikallisia eri alojen yrittäjiä omissa töissään. Video toteutettiin paikallisten yrittäjien yhteistyönä. Yrittäjät saivat myös Olemmelempäälästä.fi t-paitoja.
Syksyllä kampanjointi jatkui ja tähtäsi joulun ajan aktiiviseen markkinointiin. Joulukalenterin päivänä julkaistiin uuden yrittäjän esittely. Lisäksi kyseinen yrittäjä antoi arvontaan oman palvelunsa, joka toteutettiin Facebook-arvontana. Joulukalenterin videot julkaistiin Olemme Lempäälästä Facebook– ja Instagram-sivustoilla.
Kiitokseksi Yrittäjien joulutiimi rakensi jouluikkunan keskelle keskustaa, jossa lapset pääsivät tapaamaan lasin takaa myös joulupukkia ja tonttua.
Kaikki Vuoden koronateko -ehdotukset on luettavissa Suomen Yrittäjien sivuilla